Multi Informatikai Kft. | info@multi.hu | Tel: +36 1 209-55-58
Egy szoftver, amely Önnel gondolkodik.
Szállítói számlák automatikus feldolgozása
Egy vállalkozás naponta számtalan szállítói számlát kap. Ezeknek nagy része papír alapú, kisebbik hányada
elektronikus aláírású számla. Az elektronikus aláírású számla a PDF számla mellett (vagy beépítve) tartalmazza a
számla adatát XML formátumban is. Az XML formátum számítógéppel feldolgozható.
Azon szállítókat, akik papíron küldik számlájukat, meg lehet kérni, hogy a jövőben ők is elektronikus aláírással
(XML melléklettel) számlázzanak. Ha erre nincs lehetőségük, akkor se adjuk fel a reményt a munka könnyebbé
tételére.
A papíron érkezett számlákat is át lehet alakítani számítógéppel feldolgozható formátumra. Erre karakterfelismerő
szoftverek állnak rendelkezésre. Mi az Offisys rendszert ajánljuk, amely reális áron, nem csak magyar nyelvű
számlákat képes értelmezni.
A Visual Apolló rendszer mindig élen jár a munkafolyamatok automatizálásában. Legújabb fejlesztésünk a
monoton szállítói számlák feldolgozását gyorsítja.
A szállító számlák feldolgozása két módon történhet.
I.
Iktatjuk a számlát, igazoltatjuk, majd a jogos számlákat lekönyveljük.
II.
Egy lépésben iktatjuk és könyveljük a számlákat.
Az Apolló rendszer mindkét módszert támogatja. A kapott számlákat egy mappába kell gyűjteni. A
számlafeldolgozó programunk a feni lépéseknek megfelelően:
I.
Felkínálja iktatásra a mappában található számlákat és tartalmukat eltárolja, majd
könyveléskor felkínálja ezeket.
II.
A mappában található számlákat sorban felkínálja, melyet iktathatunk és könyvelhetünk egy
lépésben.
Az Apolló rendszer jelenleg a NAV szabványnak megfelelő XML fájlt és az Offisys karakterfelismerő program
XML fájlát képes feldolgozni, de igény esetén más felépítésű XML-ek feldolgozását is vállaljuk.
Az Apolló rendszer szállítói számlafeldolgozó rendszere öntanuló. Az XML fájl alapján (adószámra) beazonosítja
a számla kibocsájtóját. A számla kontírozását letárolhatjuk (egy szállítóhoz akár többet is), melyet a következő
ezen szállítótól érkező számla kontírozásakor felhasználhatjuk.
A számlák feldolgozásánál választhatunk, hogy a kontírozási maszkkal rendelkező számlákat automatikusan
dogozza fel, vagy minden számlánál álljon meg és kézi kontroll után fejezze be a számla könyvelését.
Milyen modul kell az automatikus szállító számla feldolgozásához? Az „automatikus szállító számla könyvelése”
modulra van szükség, aminek az ára 85 eFt + áfa.
Ha Ön könyvelő irodában dolgozik, akkor a feldolgozandó számlákat tartalmazó szeparálható ügyfelenként,
ahová a számlákat akár az ügyfél is feltöltheti.
Ha Ön készletgazdálkodási rendszerével is szeretné összekapcsolni az automatikus számlafeldolgozást, amelykor
a számlát cikkenként összevetjük a szállítólevél alapján történő bevételezéssel, akkor az alap modulunk „extra”
változatával ezt is megteheti.
Az Apolló rendszerben készíthetünk számlát:
- szerződések alapján
- raktárkészlet alapján
- kézi (szabadon kitölthető) számlát
- közüzemi számlákat, ...
Az ügyfél törzsben ill. a szerződéseknél megadható, hogy a vevő normál számlát vagy
elektronikus aláírású számlát kér. Elektronikus aláírású számla esetén - a Felhasználó által
kiválasztott szolgáltatóval - digitális aláírás kerül a számlara és az e-mailben eljuttatjuk a vevő
részére.